Čiepa
Iemetam bildes,vido kāda nozarē strādājam. Un visu pārējo kas ir intrsants un neredzēts. Nekādus kaifoto un rupjības.
Īpašnieks
Statistika
- Dalībnieki 100
- Foto 36
- Ieraksts 20
- Pēdējā aktivitāte 24.03.24 13:08
- Izveidošanas datums 30.03.23
-
Viesu, 58Viens no sporta veidiem, kur Latvju puiši “izgriež pogas” pasaules Lielvalstīm ir Ziemas Formula – 1 Bobslejs. Šī sporta veida boba vadītāju sauc par pilotu. Šo puišu pasaulē ir mazāk nekā sacīkšu mašīnu braucēju, un pat astronautu, jo traukties pa līkumainu ledus trasi ar ātrumu, kas var pārsniegt 135 km/h, kur stūrēšanai izmanto speciāli konstruētu stūres mehānismu, un stūrēšana notiek ar pirkstu galiem kustinot divus ‘’gumijas striķīšus”, un katra priekšējā slida regulējas atsevišķi, ne katram pietiks drosme. Viena nepareiza roku kustība un braucienu nāksies veikt bobam atrodoties “uz mutes’’. Labākajā gadījumā jūs iegūsiet tikai zilumus… Latvijas jauno laiku Bobsleja vēsture aizsākās 1..98..0 gadā, kad toreizējā lielvalsts, kuras sastāvā bija Latvija, zaudēja Olimpiskajās spēlēs Austrumvācijai pāris medaļas. Tā kā Latvijai bija labi kamaniņu braucēji, lielvalsts nolēma uzticēt mazajai Latvijai attīstīt arī Bobsleju, sporta veidu, kurā VDR ieguva medaļu pārākumu. Toreizējais izlases treneris smejoties teica---“ Ārzemnieki var noskriet 1..0..0 metrus ātrāk par 1..0 sekundēm, bet 5..0 (metrus tik garš apmēram ir ieskrējiens pirms veči lec kamanās…)ar kartupeļu maisu ‘’mugurā’’, ātrāk par latviešu puikām noskriet nespēj nevien, jo bobsleja kamanas iestumj sasniedzot ieskrējiena ātrumu līdz pat 4..0 km/h. Braucot pa trasi lejup kamanas finišā sasniedz maksimālo ātrumu. Pirmie bobi, ar kuriem sāka trenēties bija būvēti Dienvidslāvijā, bet mūsu pašu VEFa konstruktori uzkonstruēja kamanas, kuras radīja pasaulē šoku. Tās pat nosauca par “Krievu peršingiem”, inovatīvās ragavu formas dēļ. Vajadzēja tikai gadu treniņu sporta zālē, pasaules trasēs, arī mūsu pašu “Cīrulīšos” (šīs trases dažas betona virāžas vēl saglabājušās Cēsu apkārtnes mežos), lai mūsējie iegūtu medaļas Eiropas čempionātā. Pabeidzot karjeru, kurā iegūtas visdažādāko kalumu medaļas, labākie latviešu piloti trenējuši ASV, Šveices, Kanādas, Ķīnas un citu valstu izlases. Dzīvas ir arī bobu būvēšanas tradīcijas, jo ar BTC /made in Latvija/ kamanām brauc lielākā daļa pasaules valstu izlašu, tie gan pagaidām ir tikai divnieki, bet tiek intensīvi strādāts arī pie četrinieka. Kamanas būvēt mēģināja arī Ferrari, bet nesekmīgi. Tomēr BMW tas izdevās un ar dažiem šo kamanu modeļiem brauc ASV izlases sportisti. Vācieši paši konstruē kamanas , un tās nevienai valstij nepārdod. Dažām valstu izlasēm tomēr izdodas iegūt vecos modeļus. Bet vecie ir gana labi, jo Vinnestu nosaka kamanas + pilota meistarība attiecībā 5..0/ 5..0. Arī latvieši Olimpisko četrinieka zelta bobu, kas būvēts Vācijā, atrada Šveicē, kādā škūnī. Ilgu pārrunu rezultātā Bobs nonāca Latvijā, samaksājot par to tūkstošu desmitus, tikpat cik par labāko Premium klases limuzīnu… Šīs kamanas joprojām traucas pa ledus trasēm, ar latviešu puikām “pie stūres”.
Pasaulē ir tikai padsmit mākslīgā ledus trases, viena no tām Siguldā, kuras speciāli būvētas ziemas renes sporta veidiem, bet par to citreiz… P/S Novembra beigās sākas Bobsleja un skeletona, arī kamaniņu sezona. Pirmais posms norisināsies Ķīnas Olimpiskajā trasē--- ‘’Novēlēsim Mūsu čaļiem veiksmi, un godam nest Latvijas vārdu pasaulē, traucoties pa pasaules ledus trasēm!” -
Viesu, 58Rīgas Motormuzejā (RMM) goda vietu uz īpaši veidota paaugstinājuma ieņem leģendārais kalnu sačīkšu auto "Auto Union CD V16". Spēkratam ir unikāla vieta gan autosporta vēsturē, gan RMM kolekcijā. 1..9..3..8 gada Auto Union ir leģendārs un iekārojams auto, kas simbolizē sudraba Bultas laikmetu. tie savulaik būvēti sacīkstēm bīstamajos Alpu kalnu serpentīnos. automobiļa sešu litru V 1..6 motors spēja attīstīt 5..2..0 zirgspēku jaudu, sasniedzot ātrumu 3..4..0 km/h. auto ir vairākkārtējs prestižo sacīkšu uzvarētājs. Auto Union CD 1 v 1..6 vadīšanai bija nepieciešamas īpašas prasmes- pilota sēdvieta ir ļoti šaura un neērta, nav nekādu pastiprinātāju, kas palīdzētu stūrēt un bremzēt. šo automašīnu piloti bija tā laika varoņi. 1..9..7..6 gadā Latvija Antīko automobiļu kluba priekšsēdētājs nejauši uzzināja, ka plānotās sestdienas talkas laikā Maskavas "ZIL" autobūves rūpnīcā paredzēts sagriezt metāllūžņos vienu šādu mašīnu. Sacīkšu auto latviešiem izdevās izglābt un atvest uz Rīgu, piektdienas vakarā pirms liktenīgās talkas... Vēlāk atklājās, ka tas ir vienīgais pasaulē saglabājies pilnā komplektā kalnu sacīkšu "Auto Union" modelis. Auto restaurēja Anglijā... Auto orģināls glabājas Audi muzejā, bet Rīgas Motormuzejā atrodas ''Auto Union" braucoša kopija... Ja interesē vairāk par unikālo auto meklējiet iato...
-
Viesu, 58Jau 8 gadus Rīgā "Biķernieku trasē" notiek Pasaules Rallijkrosa World RX sacensības. Rīgas posms vairākkārt atzīts par vislabāk organizēto gan rallikrosa noorganizētības, kā arī trases sagatavotības sacensībām jomā. Šī ir tikai maza daļiņa no tā, ko piedāvā Biķernieku kompleksā sporta bāze saviem apmeklētājiem. Tur var organizēt sacensības vispasaules līmenī autošosejā, motošosejā, rallijkrosā, spīdvejā, riteņbraukšanā, arī ziemas autobraukšanā, kartingā,, automodelismā, distanču slēpošanā,, pieejama arī MTB velotaka un skriešanas taka, var pabraukāties arī autosporta simulatorā un apmeklēt Rīgas Motormuzeju. Trases projektēšana sākās 1..9..6..2 gadā, bet būvniecība1..9..6..6 gada sākumā. Apskatot variantus Baltezerā, Babītē, izlēma būvēt to Mežciemā/ tad vēl nebija ne Mežciema mikrorajona,, ne Purvciema, ne Pļavnieku, utt.../, tas bija Rīgas mežu rajons. Projektētātji apbraukāja visas tā laika PSRS autotrases, un ņemot vērā visu redzēto nolēma maksimāli saglabājot meža masīvu būvēt gan autošosejas ātrumapli, kā arī motošosejas meistarības apli. esmu dzirdējis, ka trases projektētāji pētīja arī F 1 trases pasaulē, tad vēl nebija tik drastiski drošības noteikumi pasaules F 1 autosacīkstēm. Un šobrīd braucot starptautiskās sacensībās ārvalstu sportisti salīdzina Biķerniekus ar Montekarlo pilsētas trasi Pirmajā Formulā sarežģītības un trases ainaviskās baudāmības ziņā. !..9..6..6 gada janvārī sāka trases būvniecību, un jau 3..0 jūlijā motosportisti Biķerniekos atklāja jaunās sporta bāzes pirmo kārtu. Notika sacensības 3..5..8..0 metrus garajā moto meistarības aplī. 1..9..6..7 gadā uzbūvēja sacīkšu ceļa otro kārtu 3..6..6..2 metrus garo ātruma apli, bet 1..9..6..8 gada 1..1 augustā atklāja pēdējo sacīkšu ceļa variantu Lielo apli.....
-
Viesu, 58Dīvainie tilta balsti Rīgas centrā? Tie ir 1..8 ..7 ..2 gadā būvētā tilta balsti, kuru neatjaunoja pēc Otrā Pasaules kara. Tilta vēsture no būvēšanas brīžā līdz mūsdienām no Vikipēdijas: Zemgales tilts jeb Dzelzs tilts bija tilts Rīgā pār Daugavu. Atradās līdzās Dzelzceļa tiltam, nedaudz lejāk pa straumi. Līdz mūsdienām ir saglabājušies tilta balsti. Zemgales tilts efektīvi risināja Rīgas centra satiksmes problēmas, pateicoties tam, ka Vecrīgas pusē uz tiltu pāri Daugavas krastmalai veda estakāde. Dzelzs tiltu pār Daugavu uzbūvēja 1 ..8 ..7.. 2 gadā. Tiltu būvēja Rīgas—Bolderājas dzelzceļa biedrība sakarā ar Bolderājas dzelzceļa celtniecību. Tilts bija paredzēts ne tikai dzelzceļa satiksmei, bet arī gājējiem. Tādēļ dzelzceļa sliedes atradās tilta vidū, bet malās bija platas joslas gājējiem. Par maksu tiltu varēja izmantot arī zirgu transports. Pirmā pasaules kara laikā tilts tika nopostīts, vēlāk atjaunots. Bermontiādes laikā 1 ..9 ..1 ..9 gada 15 oktobrī 8 Daugavpils pulks kopā ar igauņu bruņuvilcienu pāri Dzelzs tiltam nesekmīgi uzbruka pretinieka pozīcijām Torņakalnā. Pēc tilta kapitālā remonta 2 0 gadsimta 3 ..0 gados tilts tika pielāgots pajūgu transportam un atklāts satiksmei 1 ..9.. 3 ..8 gada 5. novembrī. Otrā pasaules kara laikā 1... 9.. 4 ..1 gada 29. jūnija kaujā un atkārtoti 1 ...9... 4.. 4 gada naktī no 12 uz 13 oktobri tilts tika uzspridzināts, un to vairs neatjaunoja. Tilts sastāvēja no režģotas metāla kopnes (kopējā masa 3 ..6 ...0 ..0.. 0 ..0 pudu), kas novietota uz 8 balstiem upē un 3 balstiem krastā
-
Viesu, 58Pēc skarbajiem rudens vējiem oktobra sākumā Baltijas jūras putojošie viļņi, kuri nežēlīgi sitās pret Kurzemes piekrasti atņēma no mūsu zemes vēl dažus centimetrus sauszemes. Tas notika Jūrkalnē, kur stāvkrasts slejas gandrīz divdesmit metru augstumā. Travellatvia informē: Jūrkalnes stāvkrasts ir viena no gleznainākajām jūras piekrastēm Latvijā, kas lepojas ar skaistu smilšu pludmali un augstāko stāvkrastu Latvijā. Senāk dēvēta par Feliksbergu jeb Laimīgo kalnu, Jūrkalne joprojām dara laimīgus gan laiskas atpūtas, gan ūdenssporta cienītājus.Skaistā skata baudīšanai no 20 metru augstās krasta kraujas uz pludmali ved speciāli veidotas kāpnes. Tās vairākkārt ir atjaunotas, jo spēcīgu vētru laikā krasts ievērojami atkāpjas — tieši pie Jūrkalnes novērojama vislielākā krasta erozija Latvijā.Smilšainā pludmale ir izcila sauļošanās vieta, bet jūra kā magnēts pievelk ūdenssporta cienītājus. Jūrkalni ir iemīļojuši vindsērfinga, kaitborda, stāvairēšanas entuziasti. P/S varbūt kāds var ielikt bildes,kas ataino vētras postījumus Latvijā…
Grupas, kas varētu jūs ieinteresēt:
-
Viesu, 58Viens no sporta veidiem, kur Latvju puiši “izgriež pogas” pasaules Lielvalstīm ir Ziemas Formula – 1 Bobslejs. Šī sporta veida boba vadītāju sauc par pilotu. Šo puišu pasaulē ir mazāk nekā sacīkšu mašīnu braucēju, un pat astronautu, jo traukties pa līkumainu ledus trasi ar ātrumu, kas var pārsniegt 135 km/h, kur stūrēšanai izmanto speciāli konstruētu stūres mehānismu, un stūrēšana notiek ar pirkstu galiem kustinot divus ‘’gumijas striķīšus”, un katra priekšējā slida regulējas atsevišķi, ne katram pietiks drosme. Viena nepareiza roku kustība un braucienu nāksies veikt bobam atrodoties “uz mutes’’. Labākajā gadījumā jūs iegūsiet tikai zilumus… Latvijas jauno laiku Bobsleja vēsture aizsākās 1..98..0 gadā, kad toreizējā lielvalsts, kuras sastāvā bija Latvija, zaudēja Olimpiskajās spēlēs Austrumvācijai pāris medaļas. Tā kā Latvijai bija labi kamaniņu braucēji, lielvalsts nolēma uzticēt mazajai Latvijai attīstīt arī Bobsleju, sporta veidu, kurā VDR ieguva medaļu pārākumu. Toreizējais izlases treneris smejoties teica---“ Ārzemnieki var noskriet 1..0..0 metrus ātrāk par 1..0 sekundēm, bet 5..0 (metrus tik garš apmēram ir ieskrējiens pirms veči lec kamanās…)ar kartupeļu maisu ‘’mugurā’’, ātrāk par latviešu puikām noskriet nespēj nevien, jo bobsleja kamanas iestumj sasniedzot ieskrējiena ātrumu līdz pat 4..0 km/h. Braucot pa trasi lejup kamanas finišā sasniedz maksimālo ātrumu. Pirmie bobi, ar kuriem sāka trenēties bija būvēti Dienvidslāvijā, bet mūsu pašu VEFa konstruktori uzkonstruēja kamanas, kuras radīja pasaulē šoku. Tās pat nosauca par “Krievu peršingiem”, inovatīvās ragavu formas dēļ. Vajadzēja tikai gadu treniņu sporta zālē, pasaules trasēs, arī mūsu pašu “Cīrulīšos” (šīs trases dažas betona virāžas vēl saglabājušās Cēsu apkārtnes mežos), lai mūsējie iegūtu medaļas Eiropas čempionātā. Pabeidzot karjeru, kurā iegūtas visdažādāko kalumu medaļas, labākie latviešu piloti trenējuši ASV, Šveices, Kanādas, Ķīnas un citu valstu izlases. Dzīvas ir arī bobu būvēšanas tradīcijas, jo ar BTC /made in Latvija/ kamanām brauc lielākā daļa pasaules valstu izlašu, tie gan pagaidām ir tikai divnieki, bet tiek intensīvi strādāts arī pie četrinieka. Kamanas būvēt mēģināja arī Ferrari, bet nesekmīgi. Tomēr BMW tas izdevās un ar dažiem šo kamanu modeļiem brauc ASV izlases sportisti. Vācieši paši konstruē kamanas , un tās nevienai valstij nepārdod. Dažām valstu izlasēm tomēr izdodas iegūt vecos modeļus. Bet vecie ir gana labi, jo Vinnestu nosaka kamanas + pilota meistarība attiecībā 5..0/ 5..0. Arī latvieši Olimpisko četrinieka zelta bobu, kas būvēts Vācijā, atrada Šveicē, kādā škūnī. Ilgu pārrunu rezultātā Bobs nonāca Latvijā, samaksājot par to tūkstošu desmitus, tikpat cik par labāko Premium klases limuzīnu… Šīs kamanas joprojām traucas pa ledus trasēm, ar latviešu puikām “pie stūres”.
Pasaulē ir tikai padsmit mākslīgā ledus trases, viena no tām Siguldā, kuras speciāli būvētas ziemas renes sporta veidiem, bet par to citreiz… P/S Novembra beigās sākas Bobsleja un skeletona, arī kamaniņu sezona. Pirmais posms norisināsies Ķīnas Olimpiskajā trasē--- ‘’Novēlēsim Mūsu čaļiem veiksmi, un godam nest Latvijas vārdu pasaulē, traucoties pa pasaules ledus trasēm!” -
Viesu, 58Rīgas Motormuzejā (RMM) goda vietu uz īpaši veidota paaugstinājuma ieņem leģendārais kalnu sačīkšu auto "Auto Union CD V16". Spēkratam ir unikāla vieta gan autosporta vēsturē, gan RMM kolekcijā. 1..9..3..8 gada Auto Union ir leģendārs un iekārojams auto, kas simbolizē sudraba Bultas laikmetu. tie savulaik būvēti sacīkstēm bīstamajos Alpu kalnu serpentīnos. automobiļa sešu litru V 1..6 motors spēja attīstīt 5..2..0 zirgspēku jaudu, sasniedzot ātrumu 3..4..0 km/h. auto ir vairākkārtējs prestižo sacīkšu uzvarētājs. Auto Union CD 1 v 1..6 vadīšanai bija nepieciešamas īpašas prasmes- pilota sēdvieta ir ļoti šaura un neērta, nav nekādu pastiprinātāju, kas palīdzētu stūrēt un bremzēt. šo automašīnu piloti bija tā laika varoņi. 1..9..7..6 gadā Latvija Antīko automobiļu kluba priekšsēdētājs nejauši uzzināja, ka plānotās sestdienas talkas laikā Maskavas "ZIL" autobūves rūpnīcā paredzēts sagriezt metāllūžņos vienu šādu mašīnu. Sacīkšu auto latviešiem izdevās izglābt un atvest uz Rīgu, piektdienas vakarā pirms liktenīgās talkas... Vēlāk atklājās, ka tas ir vienīgais pasaulē saglabājies pilnā komplektā kalnu sacīkšu "Auto Union" modelis. Auto restaurēja Anglijā... Auto orģināls glabājas Audi muzejā, bet Rīgas Motormuzejā atrodas ''Auto Union" braucoša kopija... Ja interesē vairāk par unikālo auto meklējiet iato...
-
Viesu, 58Jau 8 gadus Rīgā "Biķernieku trasē" notiek Pasaules Rallijkrosa World RX sacensības. Rīgas posms vairākkārt atzīts par vislabāk organizēto gan rallikrosa noorganizētības, kā arī trases sagatavotības sacensībām jomā. Šī ir tikai maza daļiņa no tā, ko piedāvā Biķernieku kompleksā sporta bāze saviem apmeklētājiem. Tur var organizēt sacensības vispasaules līmenī autošosejā, motošosejā, rallijkrosā, spīdvejā, riteņbraukšanā, arī ziemas autobraukšanā, kartingā,, automodelismā, distanču slēpošanā,, pieejama arī MTB velotaka un skriešanas taka, var pabraukāties arī autosporta simulatorā un apmeklēt Rīgas Motormuzeju. Trases projektēšana sākās 1..9..6..2 gadā, bet būvniecība1..9..6..6 gada sākumā. Apskatot variantus Baltezerā, Babītē, izlēma būvēt to Mežciemā/ tad vēl nebija ne Mežciema mikrorajona,, ne Purvciema, ne Pļavnieku, utt.../, tas bija Rīgas mežu rajons. Projektētātji apbraukāja visas tā laika PSRS autotrases, un ņemot vērā visu redzēto nolēma maksimāli saglabājot meža masīvu būvēt gan autošosejas ātrumapli, kā arī motošosejas meistarības apli. esmu dzirdējis, ka trases projektētāji pētīja arī F 1 trases pasaulē, tad vēl nebija tik drastiski drošības noteikumi pasaules F 1 autosacīkstēm. Un šobrīd braucot starptautiskās sacensībās ārvalstu sportisti salīdzina Biķerniekus ar Montekarlo pilsētas trasi Pirmajā Formulā sarežģītības un trases ainaviskās baudāmības ziņā. !..9..6..6 gada janvārī sāka trases būvniecību, un jau 3..0 jūlijā motosportisti Biķerniekos atklāja jaunās sporta bāzes pirmo kārtu. Notika sacensības 3..5..8..0 metrus garajā moto meistarības aplī. 1..9..6..7 gadā uzbūvēja sacīkšu ceļa otro kārtu 3..6..6..2 metrus garo ātruma apli, bet 1..9..6..8 gada 1..1 augustā atklāja pēdējo sacīkšu ceļa variantu Lielo apli.....
-
Viesu, 58Dīvainie tilta balsti Rīgas centrā? Tie ir 1..8 ..7 ..2 gadā būvētā tilta balsti, kuru neatjaunoja pēc Otrā Pasaules kara. Tilta vēsture no būvēšanas brīžā līdz mūsdienām no Vikipēdijas: Zemgales tilts jeb Dzelzs tilts bija tilts Rīgā pār Daugavu. Atradās līdzās Dzelzceļa tiltam, nedaudz lejāk pa straumi. Līdz mūsdienām ir saglabājušies tilta balsti. Zemgales tilts efektīvi risināja Rīgas centra satiksmes problēmas, pateicoties tam, ka Vecrīgas pusē uz tiltu pāri Daugavas krastmalai veda estakāde. Dzelzs tiltu pār Daugavu uzbūvēja 1 ..8 ..7.. 2 gadā. Tiltu būvēja Rīgas—Bolderājas dzelzceļa biedrība sakarā ar Bolderājas dzelzceļa celtniecību. Tilts bija paredzēts ne tikai dzelzceļa satiksmei, bet arī gājējiem. Tādēļ dzelzceļa sliedes atradās tilta vidū, bet malās bija platas joslas gājējiem. Par maksu tiltu varēja izmantot arī zirgu transports. Pirmā pasaules kara laikā tilts tika nopostīts, vēlāk atjaunots. Bermontiādes laikā 1 ..9 ..1 ..9 gada 15 oktobrī 8 Daugavpils pulks kopā ar igauņu bruņuvilcienu pāri Dzelzs tiltam nesekmīgi uzbruka pretinieka pozīcijām Torņakalnā. Pēc tilta kapitālā remonta 2 0 gadsimta 3 ..0 gados tilts tika pielāgots pajūgu transportam un atklāts satiksmei 1 ..9.. 3 ..8 gada 5. novembrī. Otrā pasaules kara laikā 1... 9.. 4 ..1 gada 29. jūnija kaujā un atkārtoti 1 ...9... 4.. 4 gada naktī no 12 uz 13 oktobri tilts tika uzspridzināts, un to vairs neatjaunoja. Tilts sastāvēja no režģotas metāla kopnes (kopējā masa 3 ..6 ...0 ..0.. 0 ..0 pudu), kas novietota uz 8 balstiem upē un 3 balstiem krastā
-
Viesu, 58Pēc skarbajiem rudens vējiem oktobra sākumā Baltijas jūras putojošie viļņi, kuri nežēlīgi sitās pret Kurzemes piekrasti atņēma no mūsu zemes vēl dažus centimetrus sauszemes. Tas notika Jūrkalnē, kur stāvkrasts slejas gandrīz divdesmit metru augstumā. Travellatvia informē: Jūrkalnes stāvkrasts ir viena no gleznainākajām jūras piekrastēm Latvijā, kas lepojas ar skaistu smilšu pludmali un augstāko stāvkrastu Latvijā. Senāk dēvēta par Feliksbergu jeb Laimīgo kalnu, Jūrkalne joprojām dara laimīgus gan laiskas atpūtas, gan ūdenssporta cienītājus.Skaistā skata baudīšanai no 20 metru augstās krasta kraujas uz pludmali ved speciāli veidotas kāpnes. Tās vairākkārt ir atjaunotas, jo spēcīgu vētru laikā krasts ievērojami atkāpjas — tieši pie Jūrkalnes novērojama vislielākā krasta erozija Latvijā.Smilšainā pludmale ir izcila sauļošanās vieta, bet jūra kā magnēts pievelk ūdenssporta cienītājus. Jūrkalni ir iemīļojuši vindsērfinga, kaitborda, stāvairēšanas entuziasti. P/S varbūt kāds var ielikt bildes,kas ataino vētras postījumus Latvijā…
-
Viesu, 58Jūrmalas brīvdabas muzejs izvietots Buļļuciemā, Raga kāpas dabas parka pakājē un ir lielākais un atraktīvākais muzejs Jūrmalā. Muzejā izveidota 19. gs. beigu un 20. gs. sākuma piekrastes zvejnieka sēta ar tai raksturīgām ēkām – tīklu būda, dzīvojamā māja, klēts, zivju kūre, peldu būda u.c. Muzejs īpaši lepojas ar plašo enkuru, zvejas laivu un bagātīgāko virvju un striķu vīšanas piederumu un materiālu kolekciju Latvijā.
Aktīvās sezonas laikā Jūrmalas brīvdabas muzejā notiek tradicionālie pasākumi – Lieldienas, Muzeju nakts, Līgo svētku tradīcijas un Rudens ražas svētki. Jūlija un augusta ceturtdienās apmeklētāji tiek aicināti piedalīties virvju vīšanas un tīklu lāpīšanas meistarklasēs, savukārt gardēžiem tiek piedāvāti zivju kūpināšanas paraugdemonstrējumi, kam seko karsti kūpinātu zivju baudīšana.
Tīklu iela 1a, Lielupe, Buļļuciems, Jūrmala -
Viesu, 58Latvija var lepoties ar Minhauzena Muzeju Duntē. Ja iespējams, tad ieteiktu izmantot jauko gidu ekskursiju, kuri daudzko pastāstīs par Hieronīma Kārļa Frīdriha fon Minhauzena piedzīvojumiem Latvijā…
Īss apraksts no mājaslapas:
“Barons Minhauzens ir tipisks 18. gs. muižnieku pārstāvis, kura galvenā nodarbošanās un izpausmes veids bija karš un medības. Nav apšaubāms, ka 1739. gadā viņš piedalījies krievu – turku karā un pēc dažiem gadiem arī krievu – zviedru karā. Minhauzens ir dienējis un dažus gadus uzturējies arī Rīgā. Liepupes pagasta Pernigeles baznīcas grāmatā ir saglabājies liktenīgais ieraksts – 1744. gada 2. janvārī kirasieru leitnants Hieronīms Kārlis Frīdrihs fon Minhauzens ir salaulājies ar tiesneša barona fon Duntena meitu Jakobīni. Laulībā viņi nodzīvoja 46 gadus. Lai gan lielāko savas dzīves daļu Minhauzens kopā ar Jakobīni pavada Bordenverderā, skaistākie un neaizmirstamākie dzīves mirkļi ir bijuši tieši Duntē. Hieronīms Kārlis Frīdrihs fon Minhauzens mirst 1797. gadā, bet viņa neierobežotā fantāzija un intriģējošā personība devusi impulsu rakstniekiem un dramaturgiem apvīt viņa vārdu leģendām.2005. gada 32. maijā barons Minhauzens ir atgriezies Duntes muižā – muzejā, savā sapņu zemē Ulubelē.Te viss ir patiess – tikai citādāks!”
---Vēl muzejā var sasveicināties ar Mūsu slavenajiem tautiešiem, kuri veras uz tevi kā stavētu tev blakus un stāstītu par sevi vai lasītu dzeju, spēlētu klavieres… -
Viesu, 58''Nārbuļi'', lauku sēta, kur uzņēma LTV seriālu ‘’Likteņa līdumnieki’’, no 2008. saglabājusies, kaut arī muzejs nav izveidots.
"Likteņa līdumnieki" ir latviešu televīzijas seriāls, kas tika pārraidīts kanālā LTV1 no 2003. līdz 2008. gadam. Sižetā sekoja latviešu dzimtas — Nārbuļu ģimenes — vēsture laikposmā no 1885. gada, kad baronese izprecina pavesto istabmeitu Katrīnu, pūrā dodot zemi, cauri visiem 20. gadsimta notikumiem Latvijas vēsturē līdz pat mūsu dienām — 1995. gadam.
“Nārbuļi” koordinātes /Bildē/
P/S fotogrāfējot GPS rāda šo punktu…,
bet ja tas nav precīzs lauku sēta atrodas
labajā pusē braucot no kartē norādītajiem
“Nārbuļiem” -
-
Pēdējā vizīte: 4 pirms vairākām stundām
-
Pēdējā vizīte: 5 pirms dienām
-
Pēdējā vizīte: 3 pirms dienām
-
Pēdējā vizīte: 5 pirms mēnešiem
-
Pēdējā vizīte: 2 pirms dienām
-
Pēdējā vizīte: 10 pirms vairākām stundām
-
Pēdējā vizīte: 6 pirms dienām
-
Pēdējā vizīte: 8 pirms vairākām stundām
-
Pēdējā vizīte: 2 pirms dienām
-
Pēdējā vizīte: 2 pirms dienām
-
Pēdējā vizīte: 4 pirms nedēļām
-
Pēdējā vizīte: 2 pirms dienām
-
Pēdējā vizīte: 9 pirms mēnešiem
-
Pēdējā vizīte: 42 pirms minūtēm
-
Pēdējā vizīte: 17 pirms vairākām stundām
-
Pēdējā vizīte: 2 pirms mēnešiem
-
Pēdējā vizīte: 1 pirms mēneša
-
Pēdējā vizīte: 5 pirms dienām
-
Pēdējā vizīte: 2 pirms vairākām stundām
-
Pēdējā vizīte: 1 pirms mēneša
-
Pēdējā vizīte: 21 pirms vairākām stundām
-
Pēdējā vizīte: 5 pirms mēnešiem
-
Pēdējā vizīte: 6 pirms dienām
-
Pēdējā vizīte: 1 pirms gada
-
Pēdējā vizīte: 3 pirms vairākām stundām
-
Pēdējā vizīte: 2 pirms nedēļām
-
Pēdējā vizīte: 8 pirms vairākām stundām
-
Pēdējā vizīte: 1 pirms dienas
-
Pēdējā vizīte: 8 pirms vairākām stundām
-
Pēdējā vizīte: 4 pirms dienām
Grupas, kas varētu jūs ieinteresēt: